Hopp til hovedinnhold

Kundesupport

Hvis en kunde ringer eller tar kontakt på annet vis, vil det sannsynligvis være aktuelt å finne kundens ordre.

Finne en ordre

I ordreoversikten kan man søke etter en ordre-id, eller søke på annet slik som navn/epost/tlf. 
Merk at søk etter andre felter enn ordre-id pt. kun fungerer mot det utvalget av ordrer som til en hver tid vises i ordreoversikt-skjermbildet. Man kan derfor bli nødt til å øke antallet ordrer som vises i hvert ordrerapport-skjermbildet. Som standard vises de 100 siste ordrer. For enkelte type arrangementer vil dette være en komplett oversikt over alle ordre, mens i andre tilfeller vil dette kanskje bare være salget siste få timer.

Dersom man vet hvilket dato en ordre ble køpt, eller hvilke dato den ble kjøpt til (gyldighet) el kan man filtrere rapportene ved å velge slike filtre og deretter stå igjen med et begrenset antall ordrer i rapporten, hvor man så utføre et søk med navn/epost/tlf. 

MERK at det jobbes med å gjøre søket bedre i kommende versjon av BPN.

Når man har funnet en ordre kan man gå inn på den og få tilgang til følgende informasjon og funksjoner:

  • Informasjon om hva ordren består av (antall billetter, pristyper etc.)​
    • Det er ikke mulig å endre på prisdrivende deler av ordren
  • Korrigere feilaktige kontaktopplysninger (f.eks e-post)
  • Sende ut kvittering/billett på nytt
    • F.eks etter å har korrigert e-post 
  • Laste ned billett 
    • Kan da evnt sendes til kunde manuelt
  • Lenke til kvitteringsskjermbildet og evnt online-billett
    • Kan sendes til kunde
  • Studere ordre-detaljer fra Netaxept
  • Studere ordredetaljer overført til KDR (dersom KDR er involvert)
  • Info om hvor orden ble foretatt 
  • Prosessere ordre på nytt
    • Sikre at ordren får lik status i m24 som i Netaxept. 
    • Sender ut kvittering til kunde dersom dette ikke allerede er gjort.


Hjelpe kunde på annet vis:

Hjelpe kunde å søke i egen epost. 

  • Avsender: Navn på museum. 
  • Avsender e-post: post@museum24.no
  • Avsender emne: Ordrebekreftelse

Online-billett-modul

Det er også mulig å opprette sider som inneholder "online-billett"-moduler. Denne modulen gjør det mulig å f.eks søke etter kundens telefonnummer og/eller e-post innenfor ordrene til et (eller flere) produkter for å se om man finner en gyldig ordre på kunden. Normalt legger man slike sider bak passordsbeskyttelse. Merk at samme modul også står ansvarlig for å vise online-billett til sluttbruker via lenke som sluttbruker kan motta på kvittering/epost, forutsatt at produktet har en "online-billett-lenke"-innstilling.


Museum24:Portal - 2024.03.19
Grunnstilsett-versjon: 1