Man kan i teorien ta seg all den tid man måtte ønske med å utarbeide de nye nettsidene, men i hele perioden hvor disse er under utvikling har man samtidig de gamle nettsidene som må vedlikeholdes noe som skaper merarbeid.
Det er også uheldig hvis for god tid medfører at arbeidet blir liggende brakk, da man mister moment og kanskje glemmer ting man har lært etc. Jobber man litt intensivt i Museum24 over en kortere periode får man en veldig nyttig mengdetrening i bruk og forståelse av løsningen. Da blir man mer effektiv samt at det bidrar til at løsningen blir mer inspirerende å bruke, fordi man man mestrer den bedre.
Noen har gamle løsninger eller leverandøravtaler som er så problematiske at man må få opp nye nettsider fortest mulig, og i slike tilfeller har man ikke noe annet valg enn å få en rask fremdrift, noe som oftest betyr pragmatiske tilnærminger til det meste.
Hvordan ser deres tidsplan ut?
- Når vil/må dere være klare for lansering?
- Hva må være på plass innen den tid?
- Uttalte minimumskrav for lansering av ny løsning?
- Trengs det tilgang til gammel løsning også etter lansering?
- Hvem sitter med det redaksjonelle ansvaret og har disse tilgang til innhold og mandat til å jobbe effektivt og derav kunne komme i mål innen tidsplan?
- Hvordan kan man effektivisere redaksjonelt arbeid?
- Lage rutiner for at andre i organisasjonen kan sende over innhold, komme med innspill etc.