Søkemotoroptimalisering

Hvor synlig en nettside er og hvor langt opp på et søketreff den havner for eksterne søkemotorer henger sammen med mange aspekter, bl.a det redaksjonelle innholdet som siden består av.

I tillegg til det redaksjonelle kan man legge inn "meta-tagger" med beskrivelse og stikkord som ligger visuelt skjult, men er synlig for søkemotorere. I museum24 kan man  angi disse på et globalt nettsteds-nivå. Dette gjøres under hvert enkelt språk som nettstedet består av  (samme sted hvor header/meny og footer defineres). Dette vil da bli en del av alle sider på nettstedet.  Videre har man mulighet til å overstyre disse to feltene på hver enkelt side om man ønsker det.

NB! Det er omstridt hvorvidt disse innstillingene fremdeles har en verdi når det kommer til SEO (søkemotoroptimalisering).


Innstilling på sidenivå

  •  (Foto/Photo)
    1/1

Innstilling på nettsted/språknivå:

  •  (Foto/Photo)
    1/1